spørsmål // svar

 

alt dette er ting du som kunde kan ha nytte av å vite. vi ønsker med litt humor, at dere som kunder skal bruke minst mulig tid, ikke mer penger enn nødvendig, ha en behagelig behandling hos oss og selvsagt få det dere måtte ønske, på en trygg måte! jo sunnere hår, jo mer fornøyd blir du, da det raskt åpnes flere dører til ditt drømmehår. 

 

hvor mye koster det – ta utgangspunkt i menyen, men forbehold om hva slags behandling og hvor mye tid som må til for ønsket resultat. en konsultasjon er anbefalt for mer oversikt. det er fullstendig lov til å si at du har et budsjett og så jobber vi oss så godt det lar seg gjøre mot det du ønsker!

 

men, min venninne gjorde det jo… – hver enkelts hårkvalitet og utgangspunkt er vidt forskjellig. utgangspunkt – ønske – tilrettelagt behandling – tid – pris – mulig oppnådd resultat. det er ikke alltid med det utgangspunktet du har at du kan få det resultatet du ønsker i dag. vi er spesielt opptatt av god kvalitet på håret enn den fargen du ønsker der og da, slik at du faktisk får det du ønsker. en dyktig frisør får til det meste, men noen ganger må man belage seg på mer enn bare én sitting.

 

på instagram, vet du, så jeg et bilde.. litt sånn som kylie, vet du – bilder du ser på Instagram ol. hvor de stadig skifter look er enten folk som tar veldig godt vare på håret sitt <3 $ eller tyr til alternativer som parykker osv. $$. husk at håret bare tåler så og så mye og at det «perfekte håret» krever tid og vedlikehold hos frisøren og hjemme.

 

jeg vil ha sånn og sånn, men jeg vil ikke ha slitt hår, jeg vil skifte raskt mellom svart og hvitt, jeg vil ikke bruke pengær og jeg har AALLTID dårlig tid – NEI på alt.. ideelt mål = guess what; tid, vedlikehold og nødvendig budsjett. eksempelvis; ønsker du grått eller pastell så må håret bli nokså lyst i en lysnings-prossess først. her må man stort sett ta høyde for flere sittings og vedlikehold både hjemme og hos frisøren også. men, fortvil ei – det er mange veier til Rom!

 

jeg MÅ vaske håret mitt HVER dag og bruke varme på det, men fargen går så fort ut…  – fargen blir blassere, sånn er det bare.. spesielt toning over lyst hår og såkalte crazy colors som blått, rosa, rødt osv. og pastell-toner. disse må vedlikeholdes med jevne mellomrom. selvsagt skal det vare en stund, men her er behandling av håret ditt utenom salong ekstremt viktig; hvordan behandler du håret ditt – produkter, varme-verktøy osv. spør om tips på timen din, alle småting hjelper.

 

hva betyr egentlig grønn-salong og kan jeg få gjort alle type behandlinger – vi gjør alle behandlinger tradisjonelle salonger gjør, bortsett fra keratin-behandlinger og permanent. og nei; vi behandler ikke med kumøkk og blomster.. vi gjør behandlinger med luktfrie produkter uten hormonforstyrrende, allergi og kreftfremkallende stoffer i seg. vi bruker økologisk og/eller «grønn salong»-sertifiserte produkter av god kvalitet. vi har stort fokus på en laid back og avslappende atmosfære og en følelse av velvære samt en gjennomgående omtanke for mennesker, miljø og natur.

 

kan jeg farge håret hos dere selvom jeg er gravid – det kan du! men, vær oppmerksom på at fargeresultatet kan bli noe annerledes når man er gravid.

 

jeg reagerer på hårfarge, kan jeg farge håret hos dere? jeg har hatt kreft, kan jeg farge håret hos dere?  høyst sannsynlig! vi har aldri opplevd at selv de mest allergiske ikke kan bruke noen av våre farger. men, vi liker uansett å gjøre ting skikkelig; kom innom oss å få med deg en farge-eske, denne tar du med til godkjent helsepersonell for en fargetest.

 

er det ingen kjemikalier, er alt økologisk, offor ekke denne farlig, a? – alle våre produkter er godkjente! alle farger eller produkter kan skape enkelte reaksjoner. vi har derfor valgt å bruke de reneste og tryggeste på markedet. vi har både farger med reparerende magneteffekt og oksidasjonsfarger helt uten blant annet, ammoniakk og PPD. pleie og styling er naturlig og 99% økologiske. fargene inneholder godkjente kjemikalier og er samtidig markedets reneste. det er bare enkelte hennafarger som er helt uten kjemikalier. so, dont panic its organic

 

hvorfor blir det oransje eller gult – går du fra mørkt til lyst så går håret igjennom denne prosessen: lysere tone enn du er i utgangspunktet – rødt – oransje – gult – lyst – hvitt. dette må man igjennom og noen har mer varme pigmenter enn andre. ønsker man å bli ganske lys så må man også igjennom flere behandlinger og her tas hårkvalitet, ønsket resultat, mulig resultat der og da,  tid og pris med i betraktning.

 

«hva med dette da?» «SKAL DU SKAMKLIPPE MEG ELLER?» «ok, 1 cm blir for mye, ja. prøve 1/2 da» – et av våre største fokus er DEG og hva DU vil. men, det kan være fint å være oppmerksom på at en hver frisør med litt integritet ønsker svært lite å slippe ut en kunde med tørre, pistrete spisser eller en lite flatterende farge. ikke bare det – håret ditt trenger det antageligvis. en dyktig frisør tenker også langsiktig for ditt eget beste. vi har troen på at folk «kjenner håret sitt best selv», enda de ikke alltid vet sitt eget beste.. så vi gjør vårt ytterste for å lytte til deg og din faktisk livslange erfaring med ditt eget hår, for å skape en god og trivelig dialog med hjelp av vår profesjonalitet, hele timen igjennom. PS: we feel you – så dra til deg så mye tips du kan på timen din så kan du muligens slippe unna med noen cm!

 

jeg får ikke til stylingen hjemme – her er det ekstremt vesentlig hva slags produkter (både valg av produkt og produsent) du bruker og hvilke varmeverktøy du bruker. spør frisøren din om tips og gjennomgang av stylingen på timen din!

 

én gang, vet du.. så så jeg altså så forferdelig ut, var på den salongen der, vet du…   din hårhistorie er absolutt noe vi har nytte av. en ting vi derimot ser på som viktig er at de fleste frisører jobber veldig hardt med jobben sin, si heller i fra til den det gjelder, for du skal faktisk få det du har betalt for. skulle du som kunde ikke være fornøyd så har vi forståelse for at det kan være vemmelig å si i fra, men hos oss så må du ikke nøle – jo mer du sier jo lettere kan vi sammen kommunisere oss frem til det beste resultatet for deg. vi setter også pris på tilbakemeldinger. prek te du blir flæv, vakre!

 

par, tre, ti, tjue minutter over tida går vel bra – jeg skal jo bare ha litt farge… – vi har full forståelse for at ting kan skje utenfor deres kontroll (Ruter-tid har jo egen klokke, for eksempel.. eller at den vanlige klokken bare er dust og tar rennafart og løper) – som gjør at man blir sent ute. det vi derimot vil gjøre dere oppmerksomme på er at det stort sett ikke er noe problem for oss, men heller for neste kunde sin tid. vi setter så pris på at dere vil komme og gjør vårt ytterste for å holde tiden, men først og fremst å gjøre godt arbeid for alle vet jo at hastverk er lastverk. la oss lage magi i verden og respektere hverandres tid. PS: vi har jo verdens råeste kunder så det er bare å legge dette bakerst i hjernen.

 

det er andre ting jeg lurer på… send oss en mail, ring, kom innom eller book konsultasjon. hjertelig velkommen!