faq
her finner du nyttige råd som hjelper deg som kunde å få mest mulig ut av besøket hos oss. målet vårt er at du ikke skal bruke mer tid og ressurser enn nødvendig, at du skal få en behagelig behandling, og at du oppnår det resultatet du ønsker – på en trygg og profesjonell måte. vi tror at riktig kunnskap og god kommunikasjon er nøkkelen til å komme nærmere ditt drømmehår.

hvor mye koster det/hvilken behandling skal jeg velge
– ta utgangspunkt i menyen – med forbehold om hva slags behandling, hvor mye tid og bruk av teknikk som må til for ønsket resultat. alle har forskjellig mengde, hårtype og tekstur. derfor er en konsultasjon før booking av behandling anbefalt, om man ønsker å få mer oversikt utover den som er inkludert ved booking av behandling.
tanken med våre pakker er: “farge, liten” = ønsker litt farge, “farge, stor = ønsker mye farge”, uavhengig av teknikk; balayage, foliestriper, helfarge osv. for de fleste vil “farge, mellom” passe.
det er fullstendig lov til å si at du har et budsjett og så jobber vi oss så godt det lar seg gjøre mot det du ønsker!
PS: referansebilder blir satt pris på, gjerne av hva du ønsker og hva du ikke ønsker. skulle du være usikker på hvilken behandling du skal velge så anbefaler vi deg å ringe så hjelper vi deg å booke riktig.
jeg vil booke time, men finner ikke noe ledig i nettbookingen..
– da er det lurt å ringe så kanskje vi klarer å tilrettelegge annerledes slik at du får time.
jeg vil ha optimalt hår
for optimalt hår så er det i de fleste tilfeller ingen vei utenom investering, prioritering og kontinuitet. men vi rådfører etter hvert enkelt utgangspunkt!

hva betyr egentlig «grønn-salong» og kan jeg få gjort alle type behandlinger
– vi gjør alle behandlinger tradisjonelle salonger gjør, bortsett fra permanent. og nei; vi behandler ikke med kumøkk og blomster.. vi gjør behandlinger med luktfrie produkter uten hormonforstyrrende, allergi- og kreftfremkallende stoffer i seg.
vi bruker økologisk og/eller «grønn salong»-sertifiserte produkter av god kvalitet. vi har stort fokus på en laid back og avslappet atmosfære og en følelse av velvære samt en gjennomgående omtanke for mennesker, miljø og natur.
kan jeg farge håret hos dere selvom jeg er gravid
for optimalt hår så er det i de fleste tilfeller ingen vei utenom investering, prioritering og kontinuitet. men vi rådfører etter hvert enkelt utgangspunkt og ønske!
jeg reagerer på hårfarge, kan jeg farge håret hos dere? jeg har hatt kreft, kan jeg farge håret hos dere?
– høyst sannsynlig! vi har aldri opplevd at selv de mest allergiske ikke kan bruke noen av våre fargeserier. men, vi liker uansett å gjøre ting skikkelig; kom innom oss å få med deg en farge-eske, denne tar du med til godkjent helsepersonell for en fargetest.

er det ingen kjemikalier, er alt økologisk?
– alle våre produkter er godkjente! vi har kun én fargeserie som er en oksidasjons farge-serie som ikke er godkjent, den er derimot den reneste på markedet i sitt slag. dette grunnet funksjonalitet og kvalitetssikrede resultater under visse behandlinger, en ikke finner i andre farge serier. alle farger eller produkter kan skape enkelte reaksjoner. vi har derfor valgt å bruke de reneste og tryggeste på markedet. utover det innfrir vi da 9/10 krav «grønn-salong» har nå, for å bli sertifisert «grønn-salong».
vi har både godkjente farger med reparerende magneteffekt og oksidasjon farger helt uten blant annet, ammoniakk og PPD. pleie og styling er naturlig og med økologiske ingredienser. det er bare enkelte hennafarger som er helt uten kjemikalier. so, «dont panic its organic».
hvorfor blir det oransje eller gult
– går du fra mørkt til lyst så går håret igjennom denne prosessen: lysere tone enn du er i utgangspunktet –> rødt –> oransje –> gult –> lyst –> hvitt, ettersom hvor mørk du er naturlig.
dette må man igjennom og noen har genetisk mer varme pigmenter enn andre. ønsker man å bli ganske lys så må man også gjennom flere behandlinger og her tas hårkvalitet, ønsket resultat, mulig resultat der og da, tid og pris med i betraktning. husk at alt vi gjør er midlertidig og krever vedlikehold.
«jeg anbefaler deg å ta av dette», «men, jeg sparer jo til langt hår»
– et av våre største fokus er deg og hva du vil. men, det kan være fint å være oppmerksom på at enhver frisør med integritet ønsker svært lite å slippe ut en kunde med tørre, pistrete spisser eller en lite flatterende farge. ikke bare det – håret ditt trenger det antageligvis.
en dyktig frisør tenker også langsiktig for ditt eget beste. vi har troen på at folk «kjenner håret sitt best selv», enda de ikke alltid har all kunnskapen til å vite sitt absolutt eget beste.. så vi gjør vårt ytterste for å lytte til deg og din faktisk livslange erfaring med ditt eget hår, for å skape en god og trivelig dialog med hjelp av vår profesjonalitet, hele timen gjennom.
PS: we feel you – så dra til deg så mye tips du kan på timen din, så kan du muligens slippe unna med noen cm!

jeg får ikke til stylingen hjemme
– her er det ekstremt vesentlig hva slags produkter (både valg av produkt – ingredienser og produsent) du bruker og eventuelt hvilke varmeverktøy du bruker. spør frisøren din om tips og gjennomgang av stylingen på timen din!
jeg er forsinket til min booking
vi har full forståelse for at ting kan skje utenfor deres kontroll som gjør at man blir forsinket. det vi ønsker å gjøre dere oppmerksomme på, er at dette som regel ikke skaper problemer for oss – men det kan gå utover neste kundes tid.
vi setter stor pris på at dere kommer til oss og gjør vårt ytterste for å både holde tiden og levere godt arbeid. la oss derfor respektere hverandres tid og kommunisere dersom en forsinkelse skulle oppstå.
hvor viktig er egentlig produkter
for best og mest varige resultater anbefaler vi å sette av plass til riktige produkter i budsjettet når du booker time. kontinuitet i hårpleien er nøkkelen til å bevare salongresultatet hjemme.
vi skreddersyr produktpakker og rutiner som passer perfekt til ditt hår og dine mål.

hvordan behandler jeg håret mitt etter behandlingen i salong
– du vil få en grundig gjennomgang under timen din. ellers vil vi anbefale å lese våre «highlights» på instagram for masse tips, anbefalinger og discounts.
avbestillingsregler – oppsummering og vilkår for timebestilling
avbestillingsfristen er på 48 timer for å unngå faktura for uteblitt time. vi mottar avbestilling/endring, kun via telefonsamtale og nettbooking. bestiller du time – godkjenner du disse vilkårene.
bookingpåminnelse
påminnelse om timen din skal i utgangspunkt bli sendt på e-post (ikke sms). dette er en automatisk tjeneste som bookingsystemet vårt tilbyr.
slike e-poster kan ofte havne i søppelpost/bli tatt av spamfilter – så vi kan ikke garantere at du mottar denne. det tryggeste for din del er å ha en bruker på timma, der finner du en fin oversikt over bookede timer eller å skrive det ned i kalenderen din. amnt er ikke ansvarlig for at disse e-postene blir sendt og at du ikke har fått påminnelse om time er ingen godkjent årsak til å ikke betale for evt. uteblitt time.
uforutsigbare ting
vi har forståelse for at uforutsigbare ting kan skje der du blir hindret i å møte til timen innenfor de 48 timene.
vi må dessverre, uavhengig av grunn, fakturere for uteblitt time for å sikre frisørene våre lønn for tapt omsetning ved for sene avbestillinger.
obs! ved sykdom under vår 48 timers avbestillingsperiode, ser vi bort fra avtalen hvis vi mottar en legeerklæring.
glemt når du har time
du må mer enn gjerne ringe oss om du har glemt når din neste time er! du vil også kunne finne timen din om du logger inn på timma-brukeren din.
amnt er ikke ansvarlig om du glemmer en time du har booket eller om du har booket feil.
faktura
ved ikke oppmøte eller avbestilling mindre enn 48 timer før, faktureres timen i sin helhet. ved ubetalte fakturaer vil det automatisk bli sendt ut en betalingspåminnelse i overensstemmelse med inkassoloven. omkostninger forbundet med inkasso pålegges i forhold til gjeldende lovgivning.
ved å trykke «bekreft booking» betyr dette at du har lest og forstått våre betingelser for timebestilling
vi takker for forståelsen og ønsker deg varmt velkommen!
det er andre ting jeg lurer på…
– kontakt oss via mail, telefon eller i salong -hjertelig velkommen!
huskeliste før timen din
- kom med nylig vasket hår, helst uten mye produkt.
- ta gjerne med bildereferanser slik at vi ser hva du ønsker.
- ved fargebehandling: kom uten tørrsjampo og fargespray.
- er du forsinket, setter vi stor pris på at du ringer oss.
- sjekk bookingbekreftelsen din slik at du har satt av nok tid.
- endring av behandling eller dato gjøres helst på telefon.
- det er ikke nødvendig å komme mer enn 5 minutter før timen din.
hjertelig velkommen - vi gleder oss til å ta deg imot!
